Dag 6 Badlands en Mount Rushmore. - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 6 Badlands en Mount Rushmore. - Reisverslag uit Hill City, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 6 Badlands en Mount Rushmore.

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Hill City

Dag mensen. Vandaag hebben we de Badlands loop gereden. Een prachtige tocht met veel "overlooks" en trails, waar je midden in het bijzondere landschap kunt lopen. Een bijzondere ervaring! In de ochtend namen we afscheid van Ivo, Janine en Tess, die vanaf Badlands een andere route gaan volgen. Ook wij hebben gekozen voor een alternatieve route, omdat in Yellowstone flinke vorst wordt verwacht. Dat levert teveel risico op voor vorstschade door bevriezing van de watertanks.
Aan het eind van de middag arriveerden we bij Mount Rushmore. Het eerste Nationale Monument van de VS. Iedereen kent de uit rotsen uitgehouwen gezichten van de vier presidenten; Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln. Bijzonder om ze nu met eigen ogen te aanschouwen. De Amerikanen hebben er een statig bezoekerscentrum omheen gebouwd, met de grandeur van een paleis. Toch duurt het bezoek voor de meeste mensen niet meer dan een uur. Parkeren, plassen, foto,foto,foto, giftshop en weer verder. An hour visit for a lifetime experience zeggen de Amerikanen. Daarna maar weer een camping in de buurt opgezocht, om morgen verder zuidwaarts te reizen. Dan staan in ieder geval Crazy horse National Memorial, Custer State Park en misschien ook al een stukje van Wind Cave National Park op het programma. En natuurlijk Carla een beetje in de watten leggen, vanwege moederdag......
Lekker gegeten in het restaurant van de KOA camping en daarna nog even whatsappen met Ivo en Janine.
Tot morgen,
Carla en Bert

• 11 Mei 2014 - 11:47

Jolanda:

Hoi,

leuk hoor om jullie reisverslagen te lezen. We zijn weer benieuwd naar jullie ervaringen van vandaag. Carla, heb je nog een leuke moederdag gehad?

Groetjes van ons