Dag 8, Windcave National Park - Reisverslag uit Douglas, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 8, Windcave National Park - Reisverslag uit Douglas, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 8, Windcave National Park

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Douglas

Vanaf de camping bij Custer is het maar een half uur rijden naar Windcave National Park. Dit park, dat bovengronds bestaat uit prachtige weidse Plains, met een grote verscheidenheid aan planten en dieren, heeft benedengronds een van de meest vertakte grottenstelsels ter wereld. De grot bestaat uit 3 niveaus, waarvan wij een tour in het middelste niveau liepen. Zo'n 300 treden liep het aangelegde trappenstelsel naar beneden. In de loop van miljoenen jaren vormden zich daar het zogenaamde boxwork, popcorn en frostwork. Een netwerk van kriskras verlopende lamellen van calciet, bolletjes vormige kristallen en ijsbloemenpatronen. Heel decadent ging de weg terug naar boven met een lift, waarna je - nog onder de indruk van de belevenis - plotseling weer buiten op de parkeerplaats staat.

Zoals al gezegd vervolgen we onze reis naar het zuidwesten, in plaats van naar Yellowstone. Onze volgende bestemming is Salt Lake City. Voor deze eis trekken we twee dagen uit, want het is een flink eind.
Het eerste stuk van de reis boodt prachtige vergezichten richting Rocky Mountains, waar nog veel sneeuw ligt.
Nu staan we op een camping bij Douglas (Wyoming). Morgen weer verder richting Salt Lake City.

We stoppen met het plaatsen van foto's. Dit geeft nl. veel gedoe en storingen op de blog. Voor de familie doen we dit via whatsapp.

Groetjes,
Carla en Bert

• 13 Mei 2014 - 08:22

Limbo:

Ohhh GEEN FOTO's meer? Hoe moet ik dan nu nu elke ochtend mij dag beginnen? Elke dag ren ik naar mijn werk om daar de blog te lezen en te checken of er weer spannende actie foto's zijn.

Groetjes en fijne vakantie, de beestjes doen het goed...

• 13 Mei 2014 - 11:31

Wes En Jos:

Zulke grotten zijn altijd prachtig om te zien.
    Hebben jullie nog geen sneeuw gehad?
    Ivo en janine zitten in een dik pak sneeuw met ijspegels aan de ramen.
    Maar ook zonder foto's kunnen we prima zien waar jullie zijn dmv het kaartje, waar je kan inzoomen tot op street view, en zo zien hoe het er uit ziet. handig.
    Veel plezier verder.