Dag 12, Naar Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 12, Naar Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 12, Naar Capitol Reef

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Torrey

Vandaag maakten we de reis van Salt Lake City naar Capitol Reef. Na een uurje of 2 verlieten we de snelweg en kwamen we op een prachtige bergachtige route, door Sevier County. Het landschap veranderde van vlak, naar heuvelachtig, naar bergachtig. Op een gegeven moment bereikten we een hoogte van zo'n 9000 voet, bijna 3000 meter. De camper deed het prima, maar hij lust wel een slokje. Niet te moeilijk over doen, tanken moet je toch..
Geheel tegen onze verwachting in - dit is namelijk een nogal afgelegen gebied - bleken alle particuliere campings vol. Het visitor center van Capitol Reef stuurde ons naar een natuurcamping, in Dixie National Forest, zo'n 10 kilometer verderop. Dat was een schot in de roos. Een prachtige camping, midden in het bos. Er was gewoon een beheerder aanwezig en ook water. Alleen geen stroom en wifi. Gelukkig zijn we geheel self-supporting met onze luxe camper. De prijs voor een nacht op Singletree campground was maar 10 dollar. Zijn we ook een keer voordelig uit. Morgen starten we de dag met een wandeling naar een watervalletje, hier dichtbij. Daarna gaan we Capitol Reef verder bekijken.
Groetjes, Carla en Bert.