Dag 13, Capitol Reef - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 13, Capitol Reef - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 13, Capitol Reef

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Green River

Hallo allemaal.
Zoals gisteren al aangegeven zijn we vandaag na het ontbijt begonnen met een 'wandeling' naar een waterval. Hoewel de afstand niet te groot was, zo'n 800 meter heen en 800 meter terug (logisch), was het toch een behoorlijk uitdagende tocht. Via een smal pad, vol rotsen en losse stenen liep de route vrij steil naar beneden en dat was dus best oppassen geblazen. Uiteindelijk kwamen we zo'n 200 meter lager bij de waterval uit. De aankomst bij het watertvalletje was een beloning voor een spannende, uitdagende, tocht naar beneden. We realiseerden ons dat we ook weer terug naar boven moesten en namen dus de tijd voor foto's, filmpjes en even genieten op het bankje bij de waterval. De tocht terug naar boven viel best mee. Gewoon af en toe even rusten. Je lichaam moet ook even wennen aan de hoogte en de ijle lucht. (7800 FT)
Hopelijk lukt het om de foto's en een filmpje te plaatsen. Rond 13.00 uur vertrokken we van de camping, terug naar Capitol Reef. Capitol Reef is een langgerekt natuurpark, dat nauwelijks ontsloten is. Er lopen 2 wegen doorheen. Een ervan, de scenic byway 24 geeft toegang tot het mooiste deel van Capitol Reef. Deze weg eindigt in een zandweg en geeft zicht op prachtige rotsmassieven, waar je ook kijkt. Temeer omdat je er middenin rijdt, voel je je deel van de natuur, maar ook erg klein. Hoewel de zandweg aan het eind ook met campers bereden werd, kozen wij ervoor om dat niet te doen, maar de weg te voet te vervolgen. Na iedere bocht weer nieuwe panorama's, nieuwe kleuren en rotsvormen. Met enige fantasie herken je er allerlei beesten in.
Mensen die kwamen langsrijden vroegen of het goed met ons ging. Niet veel mensen leggen deze weg kennelijk bij 30 graden te voet af....
Toch goed te doen hoor. Veel foto's gemaakt, waarvoor soms spannend rotsen beklommen werden.
We passeerden op onze route nog een picknickplek, waar ook de plaatselijke bevolking elkaar ontmoette of kwam genieten van de omgeving. Dat was bij Fruita, waar een beperkte groep kolonisten van zo'n 10 families fruitboomgaarden plantten. De boomgaarden zijn er nog steeds. De camping bij Fruita - die dus vol was - ligt in zo'n boomgaard. De gasten kunnen voor eigen gebruik gratis fruit plukken. (In het seizoen natuurlijk)
Nog onder de indruk van onze belevenissen in Capitol Reef vervolgden we onze reis. Een lange rechte weg door de prairie van zo'n 80 kilometer leidde naar Green River. De plek waar we nu op een camping staan.
We hebben echte Amerikaanse ribs gegeten in het restaurant naast de camping en het bleef nog lang warm. Weer een echte zomeravond bij de camper.
Morgen gaat de reis verder richting Moab. Op aanraden van Janine en Iv

• 18 Mei 2014 - 07:11

Janine:

Klinkt weer goed!blijft mooi he, rotsen..;-) enne...lopen in 30 graden..tsja...je moet er van houden. Hihi. Mensen heken ons in Arches ook heel raar aan toen we met de buggy omhoog kwamen! X Janine

• 18 Mei 2014 - 07:24

Ivo:

Avontuurlijk hoor! Zo te lezen genieten jullie volop van de betere temperaturen. ;-)
    Fijn dat het gelukt is met de reservering in Moab, want het is op dit moment echt he erg druk daar!
    Veel plezier daar!

Gr, Ivo

• 18 Mei 2014 - 22:07

Wesselien En Jos:

hoi, vakantiegangers, bergbeklimmers, verkenners, campeerders.
    Zo te zien hebben jullie het goed naar het zin daar in het verre wilde westen.
    Wel erg warm om met 30 gr zo'n afstand te lopen.
    Gelukkig is het hier ook weer droog en heeft de zomer zijn intrede gedaan.
    De barbeque doet goede zaken, en de slager ook.
    Het blijft leuk om jullie verslagen te lezen, en we kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Wat is het toch makkelijk tegenwoordig met het world wide web.
    Veel plezier samen.
    groetjes Wesselien en jos.