Dag 15, Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 15, Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 15, Arches

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, Moab

Hallo allemaal.
Vandaag hebben we Arches bezocht. Het visitor Center konden we overslaan, omdat we hier al eerder zijn geweest. We zijn doorgereden tot het eindpunt op het park en hebben daar een prachtige, spannende en pittige trail Sand Dune en Broken Arch gelopen. De trail stond in de beschrijving als "easy" maar we hebben heel wat moeten klimmen en klauteren en hoogteverschillen overbrugd. Ben benieuwd hoe al die rondbuikige Amerikanen dit doen. Hoe dan ook; het was prachtig om een voor ons nog onbekend deel van het park op deze manier te bekijken. We kwamen nog langs de camping van het park en mochten we hier ooit weer terugkomen, dan zullen we daar zeker een paar nachten reserveren. Je staat daar midden tussen de rotsformaties, met vanuit iedere plek een prachtig uitzicht.
Aan het eind van de middag hebben we nog een korte trail gelopen en een bezoek gebracht aan Double Arch, die we tot bovenaan beklommen hebben.
Wat je al niet allemaal doet voor een foto :-)
De zonsondergang hebben we beleefd bij 'Park Avenue'. Een gigantisch "plein" met aan weerszijden allerlei rotsformaties, waar je met het zakken van de zon steeds andere figuren in herkent. We hebben wel 200 foto's en filmpjes gemaakt.
Met een heel voldaan gevoel verlieten we Arches, dat wij nog steeds een van de mooiste parken van West Amerika vinden.
Morgen naar Canyonlands!

Dag allemaal.

Carla en Bert,

• 20 Mei 2014 - 14:42

Wesselien En Jos:

Heel indrukwekkend al die rotsen, en leuke foto's .
    Vooral foto 9 en 10 mooi genomen.
    Ondertussen al echte bergbeklimmers geworden.
    Het volgende word zeker abseilen hahahahahahah.
    veel plezier jullie samen.
    Wij wachten ondertussen op het volgende verslag.