Dag 18, richting Denver. - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 18, richting Denver. - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 18, richting Denver.

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Buena Vista

Hoi hoi.
Zoals jullie op het kaartje kunnen zien, schieten we al aardig op richting onze eindbestemming; Denver.
Op de weg van Cortez naar Buena Vista , waar we nu staan, passeerden we de San Juan Mountains en de Rio Grande Mountains. We komen dus al in de buurt van de Rocky Mountains en dat is goed te merken. Wat een prachtige route door de valleien van deze bergketens. We bereikten weer een hoogte van ruim 8000 voet, reden langs de eeuwige sneeuw bij de skigebieden en langs prachtige vergezichten. Een echt bergsportgebied, waar je dus kunt skien, raften, klimmen, mountainbiken en ga zo maar door. De Rio Grande is in dit jaargetijde een behoorlijk woeste rivier en ook dat trekt weer veel toeristen. De bedrijvigheid bestaat hier vooral uit paardenranches en vakantiefun. Ook hebben veel Amerikanen in dit gebied hun (prachtige) vakantiehuis staan. We passeerden het stadje Durango en besloten om daar bij de Starbucks koffie te drinken. Een goede keus want dit stadje bleek echt een historische trekpleister te zijn. Een stadje zoals je ze in Amerika weinig ziet met een prachtige winkelstraat met boetiekjes, kunstgalerieen en veel restaurants en hotels. Allemaal in prachtige western stijl met een chique look. Al met al zijn we zo'n twee uur in het stadje gebleven en hebben veel foto's gemaakt. Onder meer van het historische station, waarvandaan in de zomermaanden dagelijks stoomtreinen vertrekken naar Silverton, zo'n 80 kilometer verderop, op een hoogte van 11000 voet! Een rit van zo' n 3,5 uur. Hadden we graag willen meemaken, maar daarvoor helaas geen tijd meer. Weer iets om te onthouden....
Zoals gezegd, de reis naar Buena Vista was ook prachtig. Onderweg bij een rustplaats nog chipmunks gevoerd, genoten van het wisselende landschap en rond 19.00 uur arriveerden we in Buena Vista. Daar hebben we heerlijk mexicaans gegeten en nu zitten we gezellig in de camper. De kachel even aangedaan, want we zitten in de bergen en de avonden zijn hier koel.Morgen nog een kleine 3 uur rijden naar Denver, waar we zaterdag de camper gaan inleveren.
Oh ja! We wensen onze trouwe volgers, Wesselien en Jos, een hele fijne vakantie in Tunesie toe!
Groetjes.
Carla en Bert.

• 23 Mei 2014 - 07:42

Angela En Savjel:

Hoi zoals elke keer weer prachtige foto's. Mooi hoor. Het is toch een prachtig land die iedereen toch een keer gezien moet hebben. Nog even genieten en dan weer naar ons eigen landje, waar we nu ook prachtig weer hebben, veel zo'n en lekkere temperaturen. Liefs Angela en savjel.

• 23 Mei 2014 - 10:29

Jos En Wesselien:

23 mei alweer, wat gaat de tijd toch snel.
    Na het huis gestofzuigd te hebben, even tijd om jullie verlslag te lezen.
    Wat een leuke foto's weer.
    Het stadje Durango is dacht ik bekend uit western films.
    Zo ziet het er wel uit.
    Leuk om er te vertoeven, en van de starbucks te genieten.
    Vooral dat stationnetje ziet er autentiek uit. prachtig.
    Jammer dat jullie geen ritje met de stoomtrein kunnen maken.
    Net wat je zegt, misschien de volgende keer.
    We zagen op het nieuws dat er in colorado weer bosbranden zijn, hopelijk hebben jullie er geen last van.
    Wesselien is op dit moment aan haar laatste uurtje bezig op het werk.
    Ik heb mijn koffer inmiddels klaar, Wesselien pakt vanmiddag haar koffer in (altijd op het laatste moment) hahahahahha
    Jullie volgend bericht zullen we wel lezen in het zonnige Tunesie.
    Als het goed is is er wifi in de lobby.
    Veel plezier nog samen.

• 23 Mei 2014 - 12:21

Marloes:

Neem alles nog maar goed in je op die laatste paar dagen!
    Wij verheugen ons op jullie terugkomst en de beestjes ook.

XxM