Dag 16, Canyonlands: The Needles - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 16, Canyonlands: The Needles - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 16, Canyonlands: The Needles

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Cortez

Hoi hoi,
Vanaf de KOA in Moab was het zo'n anderhalf uur rijden naar het zuidelijke deel van Canyonlands; NEEDLES. Omdat we twee jaar geleden al naar Island in the Sky waren geweest, kozen we nu voor dit deel. De weg er naartoe was al prachtig, door weilanden met veel koeien en langs Indian Creek, een prachtig groen gebied. Daar passeerden we ook "Newspaper wall" een rotswand met prehistorische afbeeldingen ( helaas aangevuld met hier en daar een hedendaagse krabbel, jammer!)
In het Needles gebied viel ons meteen op dat hier altijd water aanwezig is. Het is er veel groener en bloemrijker dan in de rest van Canyonlands. De bodem is er geschikt voor allerlei soorten begroeiing en omdat we precies in het seizoen zitten kregen we allerlei soorten bloemen te zien.
De uitzichten op de needles, wooden shoe arch, enzovoort waren prachtig maar minder adembenemend dan bij Island in the Sky. Misschien komt het ook doordat we al het een en ander gewend zijn. Het was desondanks weer een prachtige ervaring!
We hebben nog een aantal leuke trails gelopen en lekker gelunched op een picknickplek. Grote Amerikaanse kraaiachtigen (vermoedelijk raven) hielden ons daar gezelschap en aten een hapje mee.
Rond zes uur uur verlieten we Canyonlands, maar niet voordat we bij de outpost nog een aantal gallons benzine hadden getankt. De weg naar Canyonlands was namelijk wat langer dan verwacht. Omdat we op de weg terug geen tankstations zouden tegenkomen hebben we voor onze gemoedsrust maar 5 gallons a $6,50 per gallon getankt. Achteraf bleek dat niet nodig maar we hoefden in ieder geval niet steeds op de meter te turen.
Om 20.00 uur arriveerden we bij de KOA in Cortez, dichtbij Mesa Verde National Park. Dit park is bekend vanwege haar prehistorische nederzettingen, met huizen in rotswanden.
We zijn erg benieuwd.....
Groetjes,
Carla en Bert

• 21 Mei 2014 - 07:44

Janine:

Klinkt weer goed! Was al benieuwd hoe the Needles zouden zijn... Leuk ook te lezen. Veel plezier morgen! X