Dag 10, Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 10, Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 10, Salt Lake City

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vandaag hebben we een eerste indruk opgedaan van Salt Lake City. De stad waar in 2002 de Olympische winterspelen werden gehouden. Bovendien is de stad het centrum van de mormoonse gemeenschap in de VS. Na een rit van ruim 2,5 uur arriveerden we bij de KOA camping. Vandaar rijdt een shuttle naar het centrum, (5 min). Omdat de receptioniste door allerlei drukte vergeten was om de shuttle te waarschuwen, bood ze aan om ons met haar auto te brengen. Erg aardig.
We zijn begonnen bij Temple square, waar we meteen een rondleiding aangeboden kregen van een van de "missionairs". De rondleiding duurde 45 minuten en we kregen alles te horen en te zien over de geschiedenis van de tempel en de mormoonse gewoonten. De tempel is niet opengesteld voor toeristen. Ook mogen niet alle mormonen de tempel betreden. Alleen de uitverkorenen mogen de tempel binnen. De tempel is ook geen kerk, maar meer een ontmoetingsplek voor uitverkoren mormonen. Zeg maar het universitaire niveau. De tempel is ruim 150 jaar geleden gebouwd met granieten blokken, die allemaal perfect vierkant met de hand zijn gehouwen en geslepen. De bouw duurde 40 jaar. 1853-1893. Helaas was ook het tabernakel gesloten, omdat het beroemde tabernakel coire daar bezig was met opnamen voor een nieuwe plaat. In het vistor centre was gelukkig genoeg te zien. Van de tempel was er een prachtige maquette. De tuin van temple square is prachtig aangelegd en overal staan beelden en gedenkmonumenten. Aan het eind van de rondleiding werd nog even - zoals het een goede missionaris betaamd - geinformeerd naar onze geloofsachtergrond. We lieten het maar even in het midden en bedankten de gids voor haar rondleiding. Daarna was het etenstijd en daarvoor hoefden we alleen maar even de straat over te steken, naar de City Creek Mall.
Daarover morgen meer, maar de eerste indruk was overweldigend. Nog nooit zo'n mooi winkelcentrum gezien!
We hebben gegeten bij de Cheescake Factory. Onze ervaringen met dit restaurant in Denver en Fort Lauderdale waren heel positief. Ook hier niets dan lof. Prachtige entourage, prima persoonlijke bediening en heerlijk eten, voor een heel redelijke prijs. Echt een aanrader!
Daarna gauw de shuttle opgezocht en rond 2100 uur waren we weer op de camping.
Morgen terug naar het centrum van Salt lake City. We zijn ook van plan het Olympisch terrein te bekijken.

• 15 Mei 2014 - 14:35

Marloes:

Jullie hebben het er maar druk mee;)
    Shopse!

XxM