Dag 5, Mitchell - Reisverslag uit Interior, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 5, Mitchell - Reisverslag uit Interior, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 5, Mitchell

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Interior

Vandaag ging de reis richting Badllands, maar niet voordat we het Corn Palace hadden bezocht. Een gebouw waar de plaatselijke bevolking - terecht - erg trots op is.Ieder jaar worden de buitenmuren van dit gebouw opnieuw voorzien van afbeeldingen, gemaakt van maiskolven of materiaal daarvan. Elk jaar wordt daarbij gekozen voor een thema. Dat is een traditie die al honderdtwintig jaar in stand gehouden wordt. Per jaar kost dit zo'n 130.000 dollar. Een bedrag dat deels met giften van bezoekers bij elkaar wordt gebracht. De toegang is namelijk vrij. Bij binnenkomst bleek dat alle gangen van het complex zijn behangen met afbeeldingen van de thema's uit al die jaren. Het gebouw is ook het sportcomplex van de plaatselijke basketbalclub en de plek waar het stadje bij elkaar komt voor belangrijke of feestelijke bijeenkomsten. Zo was er vanmiddag een graduation van de plaatselijke high school. Daarna vertrokken richting Badlands, waar we mede door het tijdverschil van een uur met Mitchell, nog redelijk vroeg in de avond aankwamen. We konden daar genieten van een zonsondergang in een betoverend landschap. Je krijgt het gevoel alleen op de wereld te zijn. Zo weids is het maanachtige landschap en zo ver kun je kijken zonder een mens of teken van bewoning te zien. Heel bijzonder! Morgen gaan we dit natuurpark verder bekijken om daarna door te reizen richting Mount Rushmore.

• 10 Mei 2014 - 10:22

Jos En Wesselien:

Zo dag 5 alweer, leuk te zien wat je allemaal van mais kunt maken.
    Volgens mij gaan jullie nog door meerdere tijdszone's.
    Zag foto's van de badlands, en inderdaad, ziet er indrukwekkend uit.
    veel plezier verder.