Dag 21, 23.30 u. San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 21, 23.30 u. San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 21, 23.30 u. San Francisco

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

23 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo volgers.

San Francisco is fantastisch! Met de ferry zijn we in de voormiddag naar Pier 1 vertrokken. Een boottochtje van een half uur, met een behoorlijke snelheid.
Pier 1 is een prima startpunt voor het bezoeken van de stad. Met de historische tram ben je binnen 10 minuten op Fishermans Warf; een plek die je natuurlijk moet bezoeken. Allereerst over pier 39 gelopen. Heel gezellig met al die winkeltjes en activiteiten. Ook stikt het er van de leuke restaurantjes. Maar de grootste trekpleister op pier 39 zijn natuurlijk de walrussen! Die hebben pier 39 uitgezocht om te luieren op speciaal voor hen neergelegde vlonders. Ook is het een opvangplek voor gewonde walrussen. Het schijnt hier namelijk te stikken van de haaien. De zwembroek dus maar in de camper gelaten.
Met de driedaagse bus/trampas die we hadden aangeschaft konden we overal waar we wilden op de bus, de tram en zelfs de kabeltram stappen. Bus en (historische) tram gingen prima, maar de cablecars stonden boordevol toeristen.
Ook een bezoek gebracht aan Chinatown, de COIT Tower en aan Lombard street. Een straat met zeven bochten over een afstand van 100 meter, schitterend beplant en met een verval van zo'n 30 meter. Beneden aan de straat staan mensen hun familieleden, die naar beneden komen rijden, te fotograferen. Een beetje genant maar kennelijk wil iedereen dit gedaan hebben.
Je zal er maar wonen!
Over wonen gesproken. Bijzondere architectuur in San Francisco. Veel houten huizen met leuke erkers langs schuin oplopende straten. Zie de foto's.
Morgen weer een dag in deze te gekke stad. Er is nog zoveel te zien...
We hebben zojuist nog foto's geplaats bij dag 19 en 20 en natuurlijk ook bij dit verslag.
Tot morgen.
Carla en Bert

• 24 Mei 2012 - 07:32

Marloes:

Wat een leuke huisjes!!

Een mooie afsluiting van jullie geweldige reis, lijkt me.
    Het wordt nu aftellen voor jullie:)
    We kijken wel uit naar jullie terugkomst hoor!

XxM&R

• 24 Mei 2012 - 08:51

Jos En Wesselien:

31 gr gisteren hier met natuurlijk in de namiddag onweer en wat regen
    vandaag weer volop zon en warm tot en met pinksteren houden we dit weer.
    Wat een mooie foto's .
    lombard street zie je vaak in films,leuk om daar geweest te zijn,endie cable car ook helemaal te gek lijkt mij.
    Flink wat chocola ingeslagen zeker?
    Nou wat een belevenissen allemaal.
    Nog een paar daagjes geniet ervan.

groetes Jos en Wes

• 24 Mei 2012 - 20:05

Janine:

Leuk! Wat een gezellige stad. En superleuke foto's weer...! Dat straatje is heel grappig, niet even gedaan met de camper? ;-)
    Raar dat jullie nu al daar zijn, is toch best snel gegaan! Maar lijkt me idd een hele mooie afsluiter en we vinden het heel gezellig dat jullie weer lekker thuiskomen!

Xxx Janine en kleine Janine