Dag 12, 22.45 u. Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 12, 22.45 u. Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 12, 22.45 u. Bryce Canyon

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 Mei 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Hoi allemaal.

Vandaag hebben we onze reis naar Bryce Canyon afgemaakt.
Ook Canyonlands was prachtig! je zou denken dat je alles wel gezien hebt na het zoveelste park, maar ieder park heeft zijn eigen sfeer en bijzonderheden. Bij Canyonlands hebben we een avontuurlijke trail gelopen, zoals je op het filmpje kunt zien. Spannend maar erg leuk!
Daarna onze reis vervolgd richting Bryce Canyon.
We hebben overnacht in Salina, de eerste pleisterplaats na een snelweg met 160 km zonder voorzieningen. Gelukkkig hadden we vooraf getankt. Helaas was daar geen WIFI. Vandaar dus een gecombineerd verslag van 2 dagen.
Bryce Canyon hebben we inmiddels voor de helft gezien. Wederom een schitterende dag! Bryce Canyon kenmerkt zich door de zogenaamde Hoodoos; torenhoge " pilaren " die in miljoenen jaren zijn ontstaan. Ze werden door de indianen als versteende mensen gezien. Het park maakt deel uit van Dixie National Forest. De rand van de hoogvlakte scheidt het park in een groot bosgebied en een dal met rotsen.
We hebben een RV camp bij de ingang van het park gevonden; Ruby's Inn. Een prachtig familiebedrijf. Eigenlijk een dorpje op zich, helemaal in Western stijl opgetrokken. Ook het eten in een van de restaurants was uitstekend. Een " all you can eat " buffet.
Hier laten we het bij voor vandaag.
Groetjes C&B
PS. supersnel internet! Dus veel foto's en filmpjes.

• 15 Mei 2012 - 08:03

Janine:

Hoihoi,

Het ziet er weer jaloersmakend mooi uit! Lekker weer ook denk ik hè?
    Kan me voorstellen dat je denkt dat het niet nog mooier kan worden...hihi...
    Leuke foto's weer...is te zien dat jullie genieten!

Xxx Janine

• 15 Mei 2012 - 09:21

Marloes:

Wat een prachtige wandelingen!!
    Hebben jullie nog vlees op de botten of komen jullie als magere scharminkeltjes terug? ;)

XxM

• 15 Mei 2012 - 21:40

Bob En Ria,:

We hadden jullie verslagje al gemist. Het is leuk om jullie reis zo te volgen. Het valt ons op dat er steeds een mooi uitzicht is en er eigenlijk weinig wolken zijn. Is het een droog gebied daar? Goeie reis verder.
    Bob en Ria

• 15 Mei 2012 - 21:50

Chris:

Weer schitterende plaatjes! Zou wel erg warm zijn als ik zo naar de temperaturen kijk icm het landschap, veel water drinken dus?
    Zijn jullie nog geen reptielen tegen gekomen?

Enjoy and have fun!

• 18 Mei 2012 - 20:02