Dag 14, 22.40. Zion National Park - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu Dag 14, 22.40. Zion National Park - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Carla Harsselaar - WaarBenJij.nu

Dag 14, 22.40. Zion National Park

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Carla

16 Mei 2012 | Verenigde Staten, Kanab

Lieve volgers.

Zion National Park was onze bestemming voor vandaag. Een park met weer een heel ander karakter. De Virgin River heeft dit park gevormd tot een Hof van Eden. De rijke plantengroei en dierenwereld, in combinatie met de prachtig gevormde rode rotsen en de overal aanwezige Virgin River geven je een paradijselijk gevoel.
De toegang tot het park was een avontuur op zich. De tunnel op de toegangsweg is voor grotere voertuigen, zoals campers alleen in het midden breed en hoog genoeg. Ook voor ons werd dus het verkeer in de tegenovergestelde richting stopgezet, zodat wij door het midden van de tunnel konden rijden. (Fee $15,=)
Het wegenstelsel van het park kan de grote hoeveelheid bezoekers ( ruim 3 miljoen per jaar) niet aan en daarom is er gekozen voor shuttle bussen die je naar alle trails en bezienswaardigheden brengen. Een prima oplossing, mede omdat je nergens meer dan een paar minuten hoeft te wachten!
We hebben dus weer een fantastische dag beleefd. We ervaren, ondanks dat het gewoon lente is, woestijntemperaturen. Overdag ruim 30 graden en 's nachts flink koud.
Met de RV bij de hand dus prima te doen!
Inmiddels zijn we al weer halverwege naar onze volgende bestemming: PAGE, bij Lake Powell. Daar willen we Antelope Canyon gaan bezoeken.
Dit was het weer voor vandaag.
Groetjes C&B.

PS. Bedankt allemaal voor de leuke reacties. We vinden ze erg leuk om te lezen en dat is dan ook het eerste dat Carla doet als ze is opgestaan.

• 17 Mei 2012 - 06:14

Jolanda:

Hoi,

Het is ook erg leuk om jullie belevenissen te lezen en weer prachtige foto's te zien!
    Jullie hebben betere temperaturen dan wij hier.
    Hadden jullie al een helikoptervlucht gemaakt of was dat een grapje?

Groetjes van ons

• 17 Mei 2012 - 07:27

Jos En Wesselien:

gooooooood morning america
    De zon schijnt hier (dus we hebben de zon meegenomen)
    Wat een mooie natuur is het daar, en zo afwisselend.
    Al heel wat gigabytjes vol natuurlijk.
    wij genieten hier ook mee met jullie, via de filmjes en foto's
    groetjes

• 17 Mei 2012 - 08:59

Angela:

hoi hoi

weer prachtige foto's en filmpjes.
    langzamerhand komt het einde in zicht en moeten jullie terug naar het koude nederland.
    geniet no even van de dieren en de natuur en natuurlijk van de warmte overdag.

groetjes angela

• 17 Mei 2012 - 10:52

Janine & Ivo:

Hoi hoi, ziet er inderdaad paradijselijk uit! Mooie foto's weer. Leuk dat julie er zelf ook vaak samen op staan. Hier is het nu niet zo heel koud, maar zo warm als bij jullie gaan we helaas niet redden...

xxx Janine & Ivo

• 19 Mei 2012 - 16:00

Liesbethlibert:

Hoi lieve mensen,

wat een avontuur. Erg leuk wat jullie aan het doen zijn. Leuk dat we het allemaal kunnen volgen.
    Sommige dingen kan ik soms niet openen maar het meeste wel. Nog heel veel plezier en nog veel moois te bekijken.

Groetjes van Liesbeth en Willem.